Увага! Сайт востаннє оновлено 29.12.2020 р.
Актуальна інформація на новому сайті https://bgc.edu.ua/
СТУДЕНТАМ ПІД ЧАС СЕСІЇ НЕОБХІДНО ДОТРИМУВАТИСЯ 5 ЗОЛОТИХ ПРАВИЛ: 1. Потрібно грамотно розподілити сили. Проаналізувати свій розклад: який іспит складніше, який простіше. Взяти у однокурсників конспекти пропущених лекцій. Крім того, в процесі підготовки важливо враховувати, що будь-яка людина має свій біологічний ритм. У кожного з нас підйом сил, настрою змінюється спадом. У будь-якому випадку свої біоритми можна і потрібно використовувати на благо: в період підйому сил - вчити, а коли активність йде на спад - повторювати пройдене. 2. Уникати зубріння. Механічно завчений текст має властивість безповоротно випаровуватися з пам’яті на іспиті. А щоб цього не сталося, знання треба систематизувати. Вивчаючи матеріал з того чи іншого екзаменаційного питання, постарайтеся запам’ятати найголовніше. Ця інформація в подальшому послужить своєрідним маячком. 3. Планування відпочинку. Відвідайте театр, кіно, посидьте у кафе з друзями або хоча б прогуляйтеся на свіжому повітрі. Не варто боятися, що упустите час і щось не встигнете вивчити. Навпаки, після відпочинку працездатність збільшиться. 4. Харчування повинне бути повноцінним і збалансованим. Не можна відмовлятися від обіду нібито через те, що треба готуватися. Відчуття голоду не допоможе добре засвоїти досліджуваний матеріал – скоріше навпаки. На час сесії також забудьте про дієти. Адже навіть сама мізерна з них – стрес для організму, а тут ще іспити.
Вчимося захищати себе від насильства. Насильство та жорстоке поводження – головні причини болю та страждань і навіть смерті серед підлітків. Насильство - це будь-які навмисні дії одної людини по відношенню до іншої, які порушують її конституційні права й свободи і наносять їй моральну шкоду, шкоду її фізичному чи психічному здоров’ю. Насильство буває: фізичним, психологічним, економічним і сексуальним. Фізичне насильство – це нанесення тілесних ушкоджень, які завдають болю, призводять до порушень психічного та фізичного здоров’я, чи навіть смерті; це штовхання і смикання; удари, стусани, побиття; знущання, викручування рук; жбурляння предметів; спроби задушити.
Усі батьки мріють, щоб його підліток забув про комп'ютер і віддавав перевагу книжкам. Але як цього досягти? Думаю, про це повинні подбати і батьки і педагоги. Щоб навчити підлітка читати, потрібно підібрати книжку Для початку визначити, що Вашу дитину цікавить найбільше. Наприклад, хлопець дуже цікавиться комп'ютерами. В такому випадку слід підібрати фантастику про комп'ютерні світи. І ніби ненароком покладіть на чільне місце. Найімовірніше, книжка не залишиться непоміченою. Ваша дочка мріє про романтичні пригоди? Тоді підійде І. Бунін. І хай Вам не здається, що зарано читати у 12-15 років про кохання. Саме вчасно! І не варто вибирати дуже складні твори, інакше від нерозуміння дитина розчарується в читанні. Що, власне, й відбувається. Нехай для початку це буде щось модне. А до Достоєвського прийдете пізніше.
Особливу роль у навчально-виховному процесі відіграє керівник групи. У процесі роботи керівника групи виникає безліч запитань, на які потрібно давати відповідь якнайшвидше, тому що за кожним з них доля вихованця. Діяльність керівника групи (куратора) включає п’ять основних сфер відповідальності: забезпечення життя й здоров'я студентів; забезпечення позитивних міжособистісних відносин студентів між собою й з викладачами, тобто він є творцем морально-психологічного клімату в колективі; допомога студентам в освоєнні освітніх програм; швидке виявлення студентів, що опинились в складних життєвих обставинах та надання своєчасної допомоги; виховання патріотичних почуттів, духовності, культури, ініціативності, самостійності.
До групи ризику та соціально-незахищених категорій відносяться такі групи студентів це: Студенти-сироти, та студенти позбавлені батьківського піклування; студенти-інваліди, студенти із багатодітних сімей, студенти з родин батьків-інвалідів, студенти схильні до правопорушень, студенти напівсироти, з малозабезпечених, неповних, неблагополучних родин. Основна відмінна риса дітей групи ризику полягає у тому, що вони вважаються дітьми, які потребують особливих підходів (вони мають сім'ю, батьків, опікунів, вони відвідують звичайний навчальний заклад), але з причин різного характеру, які не завжди залежать від дитини, опиняються у кризовій, критичній ситуації. Діти групи ризику, зазвичай, позбавлені нормальних умов розвитку, що призводить до негативних наслідків психологічного і «соціального характеру». Тож цілком закономірно, що ще одна назва цієї категорії дітей, - це «дитина, яка знаходиться в соціально-небезпечній ситуації». І самі діти не завжди можуть вирішити проблемні ситуації в яких опиняються. Є певна частинка дітей , які усвідомлюють про наявність проблеми або ж ситуації в яких перебувають. Такі діти не бояться говорити про свої проблеми і радяться з дорослими як знайти вихід. Друга частинка дітей - не відчувають проблемної ситуації – не бажають говорити про них, часто не приймають поради та допомогу з боку дорослих, тоді як надана у потрібний момент допомога могла б підтримати дитину, допомогти їй подолати труднощі, змінити світогляд, зрозуміти сенс життя та змінити його.
Наші діти… Вони наша радість, надія. Сенс життя, Ми бачимо їх талановитими, великими артистами, видатними бізнесменами, політиками, вченими. Ми вкладаємо в них свою душу, хочемо, як краще, а виходить…І тоді постають питання «Чому», «Хто винен», «Що робити». І саме такі запитання найчастіше доводиться чути від батьків, коли дитині виповнюється 13, 14, 15 років. Цей період називають підлітковим, перехідним періодом. І цей період є складним у житті дитини, батьків, педагогів. Іншими словами дитина цього періоду «уже не дитина, а ще не дорослий». Корисно знати У віці приблизно 15 років у підлітка формується „Я-концепція" - система внутрішньо узгоджених уявлень про себе, образів „Я". Дитина відкриває для себе свій внутрішній світ. Самоаналіз, інколи надмірний, призводить до невдоволення собою. Батьки мають знати, що самооцінка в підлітковому віці занижена і нестійка. Тому своїми діями, словами, ставленням до дитини необхідно сприяти її підвищенню. З розвитком самосвідомості пов'язані і схильність до усамітнення, почуття самотності, незрозумілості й туги. Багато підлітків починають вести щоденники, у них виникають свої захоплення. Як правило, ці захоплення не пов'язані із школою. Це може бути спорт, колекціонування, вивчення іноземних мов, захоплення старовиною, інформативно-комунікативні захоплення (кінофільми, інтернет, довгі розмови). Серед підлітків, що не мають змістовних захоплень, виникають основні проблеми, пов'язані з азартними іграми, протиправною поведінкою, ранньою алкоголізацією, токсикоманією, наркоманією. Саме тому батьки мають подбати про підбір цікавого заняття для підлітка, опосередкованої організації частини його вільного часу.
Однією з найбільш серйозних небезпек, що постійно підстерігає дітей і підлітків, особливо в міських умовах, може стати зустріч із небезпечними незнайомцями - людьми схильними до злочинних дій, психічно неврівноваженими, а також тими, хто перебуває в наркотичному чи алкогольному сп’янінні. Серед них можуть бути ґвалтівники, грабіжники, хулігани, убивці, маніяки та ін. Для того, щоб уникнути такої небажаної зустрічі, а якщо вона все ж таки відбулася, то зберегти своє життя й здоров'я необхідно знати й завжди дотримуватися простих й у той же час досить ефективних правил поведінки:
Це — розмова про те, що ми вживаємо, тобто п’ємо та їмо. Тут є зовсім очевидні моменти: не треба купувати несвіжі продукти. Але на практиці відомі і набагато більш витончені речі. Кілька років тому в США була розкрита група терористів, які уміло розкривали популярні лікі і підміняли їх цілющий вміст капсулами з отрутою. Потім цей «товар» йшов у продаж через звичайні аптеки. Після декількох дивних смертей даний терористичний акт був розкритий, а подальше розповсюдження таких «ліків» припинено. Що можна порадити?
Як вже мовилося, особливу увагу треба приділяти власному двору, дитячому майданчику: це теж улюблені місця терористів. Часто вибухові пристрої можуть маскуватися під які-небудь предмети, нібито кинуті біля місць для збору сміття .
На жаль, більшість з нас ходить приблизно однаково – в основному, дивлячись собі під ноги. Дивитися ж треба на всі боки, причому уважно. Так можна побачити і потенційного терориста, і підозрілий предмет, і просто небезпечну компанію вуличної шпани у підворітті. Звичайно, в нашому кліматі, з довгою зимою, це не просто. Під ноги доводиться дивитися, щоб не посковзнутися при ожеледі. Значить, треба спробувати робити так: оглянули околиці, потім — під ноги; потім — знову по сторонах і т.д. Це називається «скануванням місцевості».
Перебування на вулиці в холодний період може призвести до переохолодженню організму і виникнення різних захворювань.
Під час проведення масових заходів найбільш вірогідними є нещасні випадки та травми пов‘язані з штовханням сотень або тисяч людей, сконцентрованих в вузьких проходах до ескалатору, на платформах метрополітену, у підземних переходах тощо.
Найкраще за все, для початку, не піддаватись йому. Причому, головне не піддаватись найбільшому страху. У перші хвилини страх, зазвичай, не настільки сильний, він не встигає швидко і повністю заволодіти людиною, протистояти йому допомагає інерція попереднього стану. А ось потім, часто вже після зникнення конкретної загрози, дуже важко від нього позбутись. Але і з цим страхом можна справитись. Для цього потрібно, передусім, навчитись легко переключатися; не “застрявати” на ситуації, що минула, не “переживати” їх занадто довго, багаторазово повертаючись до одних і тих самих подій. І просто… не боятися. Особливо не слід хвилюватися через те, вірогідність чого не настільки вже й велика. Між іншим, дуже часто люди не вміють боятися того, чого слід уникати.
Окрема тема - це наші поштові скриньки і те , що в них тепер потрапляє.
Головні чинники небезпеки – це обмежений простір та скупченість неорганізованих людей. Детонатором, який перетворює мирних людей у агресивних є паніка, яку викликає стихійне лихо, масове невдоволення тощо. Закон, який панує у цей момент - «підлеглість кожного всім».
Пам'ятка «Як діяти у надзвичайних ситуаціях»
Якщо ви опинились у будинку (приміщенні, території), захопленому терористами, але не були ними знайдені, необхідно: - зберігати спокій та намагатись уникнути контакту з терористами; як можна тихіше повідомити правоохоронні органи про терористичну атаку, а також про своє місцезнаходження; - не курити; - не наближатись до дверей та вікон; - чітко виконувати інструкції та команди правоохоронців; - сховати свої документи та візитні картки.
Кожна людина у випадках аварій, уражень стрілецькою зброєю, при загрозі бойових дій, катастроф і стихійного лиха повинна вміти захистити себе, сім’ю, надати допомогу потерпілим. У разі необхідності цього вимагає саме життя, наша дійсність та події, які існують сьогодні в Україні.. Науково-технічний прогрес значно збільшив можливості виробництва, приніс з собою небезпеку для людини і навколишнього середовища. Більшість регіонів держави підпадають під вплив природи. Потому кожен із нас повинен багато знати і вміти в ім’я збереження здоров’я і життя. Незвичайні ситуації… По-різному можна зустріти їх. Розгублено, навіть приречено, як століттями зустрічали люди різні лиха, або спокійно, з незламною вірою у власні сили, з надією на їх приборкання. Але впевнено прийняти виклик лих можуть лише ті, хто знаючи, як діяти у тій чи іншій обстановці, прийме єдино правильне рішення: врятує себе, надасть допомогу , попередить, наскільки зуміє інших. Пам’ятка: що робити при надзвичайній ситуації Відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення повідомляє правила безпечної поведінки в надзвичайних ситуаціях.
Вчені з Університету Східного Лондона дослідили, як напої впливають на успішність. Студентів-добровольців попросили розповісти, що вони пили перед екзаменом. Ті з них, хто вгамовував спрагу звичайною водою, здавали іспити на 10% успішніше порівняно з любителями кави і газованих напоїв. Керівник дослідницької групи професор Кріс Паусон вважає, що вода покращує роботу головного мозку, "загострюючи" зв'язки між клітинами. Інформаційні потоки стають ефективнішими. Тож для успішної здачі екзамену досить перед ним випити склянку води. Ще одна маленька хитрість – шоколад. Перед самим іспитом можна з'їсти кілька шматочків. Це допоможе зосередитися на завданні. А ще шоколад є відмінним антидепресантом: він і смачний і корисний, і допомагає впоратися зі стресом.
|