- Фокусування. Техніка фокусування передбачає концентрацію уваги слухачів до того, як розпочнеться лекція.
- Пряма настанова. Техніка прямої настанови передбачає на початку кожного заняття повідомлення студентам плану заняття з визначенням часу на виконання окремих завдань.
- Контроль.
- Моделювання. Ввічливі, терплячі та організовані викладачі показують приклад своєю поведінкою.
- Невербальні сигнали ( вираз обличчя, поза, жести тощо). Ретельно підберіть типи невербальних сигналів для використання на занятті. Поясніть студентам, що ви хочете від них, коли використовуєте ці сигнали.
- Стверджувальна дисципліна. Студентам презентуються чіткі правила, на необхідності виконання яких постійно наголошується.
- «Я - повідомлення».
- Позитивна дисципліна. Говоріть студентам, як потрібно поводитися, замість того, щоб перераховувати речі, які вони не повинні робити.
- І ще…визнайте, що систематична погана поведінка студентів часто є сигналом, що їм нецікаво або не вистачає уваги з боку оточення.
- Будьте терплячі. Щоб вирішити проблеми з дисципліною, якщо вони є, необхідний певний час.
- Враховуйте труднощі адаптаційного періоду першокурсників.
- Стежте за темпом пари - високий темп заважає багатьом студентам засвоювати матеріал.
- Налагоджуйте емоційний контакт з групою.
- Ніколи не використовуйте оцінку як засіб покарання студента. Оцінка досягнень повинна бути орієнтацією на успіх, сприяти розвитку мотивації до навчання, а не її зниження.
- Помічайте позитивну динаміку в розвитку кожного окремого студента (не можна порівнювати «Олену з Богданом», можна - «Богдана вчорашнього і Богдана сьогоднішнього»).
- Можна виражати свою незадоволеність окремими діями студента, але не студентом вцілому.
- Розвивайте навички самоконтролю. Не бійтеся визнати свої помилки. Постійно аналізуйте всі плюси і мінуси в своїй роботі.
- Урізноманітнюйте методику роботи в групах, в парах, індивідуально.
- Не створюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок, виставляйте оцінки не формально, а з урахуванням індивіду особливостей і досягнень кожного студента.
- Разом з оцінкою частіше використовуйте позитивні оцінні думки («молодець, хороша відповідь, впорався» і т. д.).
- Не допускайте педагогічного маніпулювання.
- Пам'ятайте: якщо Ваш голос стає загрожуючи хрипким, це означає, що Ви робите щось не те.
- Пояснюючи новий матеріал, не поспішайте, повторіть зайвий раз.
- Спирайтеся в роботі зі студентами на їх реальні знання, уміння та навички.
- Створюйте ситуації успіху на занятті, щоб студенти не боялися відповідати і повірили в себе та свої сили.
- Говоріть батькам своїх студентів завжди найкращу правду, яку Ви знаєте про них.
- Не забувайте: проявом педагогічного успіху є усмішка на обличчях студентів.
|